بیانیه کانون جهادگران جهاد سازندگی به مناسبت فرارسیدن ۱۴ خرداد، سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره)

2/3 11
خلاصه

بیانیه کانون جهادگران جهاد سازندگی به مناسبت فرارسیدن ۱۴ خرداد، سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ و تجدید بیعت با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت اله خامنه ای (مد ظله العالی)

بسمه تعالی

بیانیه کانون جهادگران جهاد سازندگی به مناسبت فرارسیدن ۱۴ خرداد، سالگرد ارتحال حضرت

امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ و تجدید بیعت با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی

حضرت آیت اله خامنه ای (مد ظله العالی)

 

امام خمینی (ره) یک حقیقیت همیشه زنده است. ((مقام معظم رهبری))

پانزدهم خرداد ماه سالگرد قیام خونین مردم مظلوم و ستم دیده ایران به رهبری امام خمینی علیه رژیم ستم شاهی و چهاردهم خرداد ماه سالروز رحلت رهبر فقید و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (قدس سره الشریف) نام و یاد این مجاهد فرزانه را عالم گیر و ماندگار نموده است. مجاهد عالم و دانشمند و خستگی ناپذیری که قیام علیه ستمگران را با دست خالی و با تمثیل پیروزی خون بر شمشیر رقم زد. ابهت و هیمنه استکبار جهانی را در هم شکست، رژیمی فاسد و وابسته را در هم کوبید و حاکمیت مردم بر سرزمین را در قالبی نوآورانه بنام جمهوری اسلامی بنیان گذاری نموده برای تحقق این آرمان بزرگ یاران، همسنگران، شاگردان و سربازان در بسیاری از نهاد های نوپای جمهوری اسلامی مجاهدت کرده و با خون خویش آن را آبیاری کردند. ملت بزرگ ایران در این مسیر در برابر توطئه ها از ترورها و کشتارهای فردی و دسته جمعی گرفته تا شرارت در برابر متجاوز مسلح شده توسط استکبار جهانی، مردانه مقاومت نموده و صبورانه این راه دشوار را با موفقیت پشت سر گذاشته تا امانتی بزرگ را به آیندگان تحویل نمایند.

فرا رسیدن سالگرد قیام پانزدهم خرداد ماه ۱۳۴۲ و سالروز عروج ملکوتی آن امام راحل (ره) در چهاردهم خرداد ماه ۱۳۶۸ فرصت مناسبی برای بازخوانی تجربیات حاصل شده در طول سالهای متمادی و بیش از چهار دهه از حیات پرافتخار جمهوری اسلامی است. مرور همه دستاوردها و بررسی همه چالش های پیش رو ما را در ادامه راه برای تحقق اهداف بیانیه گام دوّم انقلاب اسلامی آنچنان که رهبر فرزانه انقلاب مقرر فرموده اند یاری خواهد نمود.

جهادگران جهاد سازندگی با فرمان تاریخی  رهبر کبیر انقلاب اسلامی با تاسیس جهادسازندگی قیام عمومی علیه فقر، جهل، توسعه نیافتگی مناطق روستایی را به ۹۵ ٪ بهره مندی از خدمات زیربنایی تبدیل و در عرصه تولید و خودکفایی و در پرچمداری جهاد علمی به شایستگی قد علم کرده و با الگوسازی آبادانی و پیشرفت جهادگرانه رویکرد مدیریت جهادی را بنیان نهاده و آن را جاودانه نمودند.

جهادگران جهاد سازندگی، در عرصه دفاع مقدس نیز کمبود ساختار و ابزارهای نظامی را با نوآوری در مهندسی و ساماندهی پشتیبانی مردم  نهاد به گونه ای جبران کردند که نقشی همپای نیروهای نظامی در دفاع مقدس و پیروزی ها بصورتی معجزه آسا ایفا نمودند.

اگر چه جای نهاد مقدس جهاد سازندگی برای جریان سازی قدرتمند جهادگرانه در مسیر تمدن سازی خالی است و همگان احیاء آنرا مطالبه می کنند  اما هنوز جهادگران بار سنگین مسئولیت اجتماعی خود در تداوم کارآمدی مدیریت جهادی و تحقق اهداف آرمانی امام راحل را کماکان  بر دوش کشیده و در این راه ضمن تجدید بیعت با مقام معظم رهبری (مدظله العالی) آمادگی خود را در جهت کسب دستاوردهای ارزشمند و متعالی  برای احیاء و استمرار فرهنگ و مدیریت جهادی اعلام می دارند.

یاد شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و نام امام شهیدان برای ابد پاینده و جاوید خواهد ماند.

کانون جهادگران جهاد سازندگی